Diet Kolada Hayal Kırıklığı

Posted: Mayıs 1, 2011 in Pazarlama
Etiketler:, , , , , ,

 Türkiye’de yıllık kişi başı kola tüketimi 38 litre. Diet kola tüketimi ise hane başına yılda 8 litre.  Ipsos KMG’nin araştırmasına göre diet kola segmenti tüm kola pazarının yüzde 2 ile 3’ü arasında değişiyor. Türkiye’deki hanelerin yüzde 16’sı diet gazlı meşrubat satın almış. Her 100 gazlı meşrubattan sadece 3 tanesi diet.

Coca Cola diet kolayı 29 yıl önce pazara sürdü. İlk yıllarda Türkiye’de kabul gördü ama daha sonra diet kolanın yıldızı parlayamadı. Diet kolanın tüketici kitlesi kemikleşti ve bu segmentte büyüme olmadı. Belki de Türk tüketici diet kolada aradığını bulamadı.

Pepsi ve Coca Cola diet kolayı çok satabilmek için çeşitli yöntemler denediler. 2008’de Coca Cola Zero çıktı. Ama kemikleşmiş alıcı kitlesi çok fazla değişmedi. Tüketiciler ve firmalar diet kolada aradıklarını bir türlü bulamadılar. Ama firmalar yeni formüller denemekten de vazgeçmiyorlar.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s